Իրանը պատրաստվում է հակահարված տալ Միացյալ Նահանգներին Մերձավոր Արևելքում՝ հաղորդել է Իսլամական հեղափոխության պահապանների կորպուսի Telegram ալիքը։ Ավելի վաղ հաղորդվել էր, որ «ամերիկացիները սխալ հաշվարկներ են արել», քանի որ Իրանը նախկինում տարհանել էր բոլոր նյութերը երեք միջուկային օբյեկտներից, որոնք հարված էին ստացել ԱՄՆ-ի կողմից։               
 

ՀՊՖՆ-ն` Պավել Կոգանի ղեկավարությամբ

ՀՊՖՆ-ն` Պավել Կոգանի ղեկավարությամբ
18.03.2014 | 12:14

Վաստակավոր կոլեկտիվ Հայաստանի պետական ֆիլհարմոնիկ նվագախումբը (գեղարվեստական ղեկավար և գլխավոր դիրիժոր` Էդուարդ Թոփչյան) իր հերթական ուրբաթյան համերգին հանդես եկավ հռչակավոր ջութակահար, դիրիժոր Պավել Կոգանի (Ռուսաստան) ղեկավարությամբ: «100 համերգ Հայոց ցեղասպանության նահատակների հիշատակին» խորագրի ներքո կայացած համերգային երեկոյի ընթացքում հնչեցին հետևյալ ստեղծագործությունները. Բիզե` «Առլեզիեն» սյուիտ թիվ 1, Գունո` բալետային տեսարաններ «Ֆաուստ» օպերայից, Բեթհովեն` Սիմֆոնիա թիվ 4: Մոսկվայի պետական ակադեմիական սիմֆոնիկ նվագախմբի գեղարվեստական ղեկավար, ԱՄՆ-ի Յուտա նահանգի սիմֆոնիկ նվագախմբի գլխավոր հրավիրյալ դիրիժոր Պավել Կոգանը ղեկավարում է աշխարհի տարբեր երկրների նշանավոր նվագախմբերը: Նա Ռուսաստանի ժողովրդական արտիստ է, Ռուսաստանի արվեստների ակադեմիայի իսկական անդամ, «Հայրենիքին մատուցած ծառայությունների համար» շքանշանի ասպետ, Ռուսաստանի և միջազգային բազում պարգևների դափնեկիր: Երևանյան համերգի ընթացքում բարձրաճաշակ երաժշտության սիրահարները բուռն ծափահարություններով արձագանքեցին Կոգանի և ՀՊՖՆ-ի ելույթին: Թե՛ դիրիժորի, թե՛ նվագախմբի անդամների գոհունակ դեմքերից ակնհայտ էր, որ իսկապես կայացել է ստեղծագործական փոխըմբռնում հրավիրյալ դիրիժորի և նրա ղեկավարությամբ հանդես եկող երաժիշտների միջև: Բեմին բավական մոտ նստած լինելուս հանգամանքն ինձ հնարավորություն էր տալիս առավելագույնս որսալու աշխատանքային փոխշփման, բեմում գտնվող յուրաքանչյուր երաժշտի և դիրիժորի տրամադրության ու դիմախաղի նրբերանգները: ՀՊՖՆ-ն ունի հրավիրյալ աշխարհահռչակ դիրիժորների հետ համերգներով հանդես գալու հարուստ փորձ: Ասվածի լավագույն վկայությունը հունվարին նվագախմբի ունեցած համերգն էր «Երևանյան հեռանկարներ» միջազգային երաժշտական փառատոնի շրջանակներում կայացած «Քշիշտոֆ Պենդերեցկու օրերը Հայաստանում» համերգաշարի ընթացքում: Այդ համերգին մենք անդրադարձել ենք մեր նախորդ հրապարակումներից մեկում: Համերգի առաջին բաժինը ղեկավարեց Ք. Պենդերեցկին` հայտնի մենակատարներ Ագատա Շիմզևսկայի (ջութակ) և Ռոբերտ Կաբառայի (ալտ) մասնակցությամբ: Երկրորդ բաժնում հնչեց Պենդերեցկու թիվ 2 սիմֆոնիան` Էդուարդ Թոփչյանի ղեկավարությամբ: Փետրվարին ՀՊՖՆ-ն հանդես եկավ հայտնի դիրիժոր Իսրայել Յինոնի (Գերմանիա) գլխավորությամբ` կատարելով Չայկովսկու թիվ 5 սիմֆոնիան: Նույն համերգի ընթացքում կայացավ գերմանացի ժամանակակից կոմպոզիտոր Հանս-Պետեր Դոթի Ջութակի կոնցերտի համաշխարհային պրեմիերան` ջութակահարուհի Անուշ Նիկողոսյանի մենակատարմամբ: Հրավիրյալ դիրիժորի հետ ևս մեկ համերգ է նախատեսված մարտի 28-ին: Լավարդ Սքու-Լարսենի (Ավստրիա) ղեկավարությամբ կհնչեն Բեթհովենի թիվ 7 սիֆոնիան և Դաշնամուրի թիվ 5 կոնցերտը: ՀՊՖՆ-ի վերջին շրջանի համերգային գործունեության հաղթաթուղթը, կարծում ենք, փետրվարին կայացած Պուչինիի «Տոսկա» օպերայի համերգային կատարումն էր` անկրկնելի Հասմիկ Պապյանի գլխավոր դերերգով: Հասմիկ Պապյան անունն արդեն իսկ գայթակղիչ խայծ է բարձր երաժշտարվեստի կարիքն ունեցող հանդիսատեսի համար, և «Տոսկայի» կատարման երկու երեկոներին լեփ-լեցուն դահլիճի պարագան նախ և առաջ պայմանավորված էր այդ մեծ պրոֆեսիոնալի և անսահման հմայքի տեր հայուհու անձով: Սակայն չմեղանչենք ճշմարտության առաջ և փաստենք, որ նրա կողքին հանդես եկող Հովհաննես Այվազյանը, Պերճ Քարազյանը, Պողոս Բեազբեկյանը, Հրանտ Պապյանը, Դավիթ Բաբայանցը, Սարգիս Բաժբեուկ-Մելիքյանը, Հովհաննես Ներսեսյանը, «Հովեր» կամերային երգչախումբը և, իհարկե, ՀՊՖՆ-ն` իր գլխավոր դիրիժոր Էդուարդ Թոփչյանի ղեկավարությամբ, կարողացան ներդաշնակորեն համագործակցել համաշխարհային մեծության մեր աստղի հետ: Թեև Հասմիկ Պապյանի առնչությամբ «աստղ» եզրույթի կիրառությունը դառնում է շատ անարտահայտիչ, ոչինչ չասող մի բան: Նա, որ հիրավի համաշխարհային բեմերը նվաճած «պրիմա» է, կարծես թե կոչված է կոտրելու այդ հասկացության վերաբերյալ ունեցած մեր բոլոր կարծրատիպային պատկերացումները: Իր ազգասիրությամբ, հայրենապաշտությամբ, մարդկային վեհանձնությամբ ու անբռնազբոս ջերմությամբ այս երգչուհին ամեն անգամ նոր բովանդակություն է հաղորդում մատուցվող երաժշտությանը, որքան էլ այն ծանոթ ու յուրացված լինի արվեստասերների կողմից: Հասմիկ Պապյանի և ՀՊՖՆ-ի համագործակցությունը չսահմանափակվեց մեկ ստեղծագործությամբ: Նույն ամսին, ի հիշատակ մեծագույն դիրիժոր Կլաուդիո Աբադոյի, կատարվեց Վերդիի «Ռեքվիեմը»: Այդ համերգին հանդիսատեսը հնարավորություն ունեցավ վայելելու նաև մեկ այլ անզուգական կատարողի` Բարսեղ Թումանյանի ելույթը: Հատկապես այս երկու համերգների հիշողությունը մեզ հույս է ներշնչում, որ ֆիլհարմոնիկը կշարունակի ինչպես արդեն սկսած, այնպես էլ ենթադրվող համագործակցությունը հանրահայտ, բարձրակարգ երաժիշտների հետ: Մի բան, որ ոչ թե պարզապես ցանկալի է, այլ անհրաժեշտ մեր հասարակության ոչ նոսր շերտերին: Առաջիկա ուրբաթ ՀՊՖՆ-ն, Էդուարդ Թոփչյանի ղեկավարությամբ, կկատարի Գուստավ Մալերի «Երգ երկրի մասին» ստեղծագործությունը: Հանդիսատեսին սպասում է հայաստանյան պրեմիերա` մենակատարներ Զանդրա Մքմաստերի (Հյուսիսային Իռլանդիա) և Լիպարիտ Ավետիսյանի (Հայաստան) մասնակցությամբ: «Երգ երկրի մասին» ստեղծագործության բանաստեղծական տեքստը ունկնդրին կներկայացվի Հակոբ Մովսեսի թարգմանությամբ: Նվագախումբը և նրա գեղարվեստական ղեկավար, գլխավոր դիրիժոր Էդուարդ Թոփչյանն իրենց երախտագիտությունն են հայտնում ՀՀ նախագահին և նրա տիկնոջը, «ՎիվաՍել-ՄՏՍ»-ին, ՀՀ մշակույթի նախարարությանը, «Յունիբանկին» «Արմավիր Վինյարդս» ընկերությանը` իրենց գործունեությանը մշտապես սատարելու համար:

Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆ

Դիտվել է՝ 1732

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ